Ratkaisuja sähköpostien lähetykseen

  • keskiviikko, 6. heinäkuu, 2022
  • 14:43pm

6.7.2022 jotkin ulkoiset sähköpostipalveluiden tarjoajat ovat alkaneet tarkistaa lähettävän sähköpostipalvelimen DKIM- ja SPF-tietueita ja hylkäävät saapuvat viestit, mikäli ne eivät ole kunnossa. Mikäli sinulle on äkisti alkanut tulla viestejä siitä, ettei viestiä ole pystytty toimittamaan perille, tarkista seuraavat asiat:

1. Onhan sähköpostiohjelmasi asetuksissa määritelty lähettävä sähköpostipalvelin oikein?

Tarkista, että sähköpostiohjelmasi SMTP-palvelimen asetukset ovat oikein. Voit tarkistaa ne cPanelista kohdasta Sähköpostitilit->etu.suku@osoitteesi.tld->Liitä laite/ohjelma

Oletuksena asetukset ovat seuraavat:

Asetus Arvo
Käyttäjätunnus Sama kuin sähköpostiosoitteesi, esim. etu.sukunimi@osoitteesi.tld
Salasana Sähköpostilaatikkosi salasana
SMTP-palvelin mail.osoitteesi.tld
SMTP-portti 465
Salaus SSL (tai TLS)

Mikäli käytät muuta palvelinta lähettämiseen (esimerkiksi oman operaattorisi), saattaa ongelmia ilmetä.

 

2. Onhan verkkotunnuksesi DKIM- ja SPF-tietueet oikein?

Kirjaudu cPaneliin ja klikkaa Sähköpostin toimitettavuus -ikonia. Saat eteesi listauksen palveluusi liitetyistä verkkotunnuksista. Sähköpostin toimitettavuuden tila -sarakkeesta näet, ovatko DKIM- ja SPF-tuetueet kunnossa. Mikäli niissä on ongelmia ja verkkotunnuksesi verkkotunnusvälittäjänä toimimme me, saat korjattua ne klikkaamalla Korjaa-painiketta.

Jos verkkotunnuksesi on toisella verkkotunnusvälittäjällä ja verkkotunnuksen DKIM-tietueessa on ongelma, klikkaa Hallinta-painiketta verkkotunnuksen vierestä. Avautuvasta näytöstä löydät DKIM-tietueen tiedot, jotka sinun tulee asettaa verkkotunnusvälittäjäsi palvelussa TXT-tietueeseen, esimerkiksi näin:

Nimi Arvo
default._domainkey.osoitteesi.tld v=DKIM1; k=rsa; p=...
Takaisin